5 tips die je helpen bij afvallen

De zomer komt er weer aan, wat betekent dat bijna iedereen weer druk bezig is om er goed uit te zien op het strand. Om eerlijk te zijn vindt bijna niemand afvallen echt leuk, maar dat hoeft niet zo te zijn. Met de juiste kennis kan afvallen zelfs best leuk zijn. Hieronder staan 5 tips die het afvalproces voor jou een stuk makkelijker kunnen maken.

  1. Water drinken

Wat heel erg helpt tegen het hongergevoel is water drinken. Vooral in de ochtend wil je veel water in je lichaam krijgen. Probeer elke dag bijvoorbeeld minstens 10 tot 12 glazen water te drinken. Controleer ook of je plas niet te geel is, als dat zo is weet je dat je te weinig water drinkt.

  1. Meer groente

Dit lijkt misschien niet het lekkerste en leukste voedingsadvies, maar het is wel ontzettend handig. Probeer geraffineerde koolhydraten (witte rijst, wit brood, honing, melk, suiker) te vervangen voor groente (complexe koolhydraten). Je lichaam slaat geraffineerde koolhydraten sneller op als vet. Daarnaast geeft groente meer volume, waardoor je voller zit terwijl je minder calorieën eet.

  1. Eet fruit alleen in de ochtend

Veel topsporters zoals bodybuilders eten tijdens het afvallen helemaal geen fruit, omdat het veel koolhydraten en suikers bevat. Om helemaal geen fruit te eten is natuurlijk niet gezond en niet leuk, daarom adviseer ik om fruit in de ochtend te eten. Op deze manier heb je de hele dag om het weer te verbranden.

  1. Word geen cardio-freak

Bijna elke sportschool heeft ze waarschijnlijk wel. Vrouwen of mannen die urenlang achter elkaar op een loopband of fiets zitten. Vaak zijn deze mensen heel erg dun, maar hebben weinig spieren. Als je een mooi figuur wilt dan kan je beter voor de gewichten gaan. Cardio helpt zeker bij het afvallen, maar dit kan ook met krachttraining. Daarnaast is eten veel belangrijker als het gaat om afvallen.

  1. Houd bij wat je eet

Dit is ongetwijfeld de belangrijkste tip om af te vallen. Het grootste gedeelte van de mensen onderschatten hoeveel ze eigenlijk eten op een dag. Hoe vaak hoor je wel niet ‘ik eet echt heel weinig, maar ik val maar niet af’? Dit is simpelweg niet mogelijk. Als je minder eet dan je verbrandt, dan val je af. Door bij te houden wat je eet kan je moeilijk te veel eten. Gebruik hiervoor een app of website om het makkelijker te maken.